Cum să combați abandonul coșului de cumpărături? Strategii și Sfaturi

Ce este Abandonarea Coșului?

Când un client adaugă un produs în coșul de cumpărături online, pasul următor ar fi finalizarea comenzii. Totuși, de multe ori, acest lucru nu se întâmplă. Părăsirea site-ului fără a cumpăra produsul este cunoscută sub numele de abandonarea coșului.

Până la 69.8% dintre coșurile de cumpărături online sunt abandonate înainte de finalizarea comenzii, iar rata este și mai mare, de 85.6%, pentru clienții pe mobil. Acest lucru duce la pierderi de venituri de 260 de miliarde de dolari în SUA și UE combinate. Cum pot brandurile preveni acest lucru?

Prin setarea alertelor declanșate sub forma unei campanii de abandonare a coșului – pentru a redirecționa cumpărătorii înapoi la coșurile lor abandonate. Poți face în medie 10.7% dintre cumpărători să finalizeze achiziția doar prin email marketing, iar ratele de succes pot fi și mai mari atunci când folosești și alte canale.

Să analizăm de ce clienții abandonează coșurile lor de cumpărături și cum îi poți convinge să finalizeze achiziția.

De ce se întâmplă Abandonarea Coșului?

Există multe cauze pentru abandonarea coșului, deseori legate de probleme cu experiența clientului. Conform Institutului Baymard, acestea sunt cele mai frecvente cauze ale abandonării coșului:

  • Costuri suplimentare prea mari (transport, taxe sau comisioane) (49%)
  • Site-ul a cerut crearea unui cont (24%)
  • Livrarea este prea lentă (nr de zile) (19%)
  • Procesul de finalizare a comenzii este prea lung sau complicat (18%)
  • Utilizatorii nu au încredere să introducă datele cardului pe site (17%)
  • Nu pot vedea/calcula costul total al comenzii in timp util (17%)
  • Website-ul a avut erori sau s-a blocat (12%)
  • Politica de returnare nu este satisfăcătoare (11%)
  • Nu sunt suficiente metode de plată (7%)
  • Cardul de credit a fost refuzat (4%)

Implementarea măsurilor pentru a simplifica procesul de finalizare a comenzii online și optimizarea experienței utilizatorului sunt pași importanți pentru îmbunătățirea ratelor de conversie online. Totuși, acest lucru nu va recupera fiecare client. Pentru a face o reducere semnificativă a coșurilor abandonate, este de asemenea important să implementezi o campanie bine construită.

Cum să gestionezi o Campanie de Abandonare a Coșului

O campanie de abandonare a coșului este o secvență de mesaje dedicate încurajării clientului să revină la coșul său de cumpărături online și să finalizeze procesul de checkout. Campania poate avea loc pe toate canalele digitale folosite de client, inclusiv email, SMS, mesaje în aplicație, notificări push și retargeting pe rețele sociale. Mesajele vor include de obicei un memento despre produsul/produsele lăsate în coș și pot oferi un stimulent, cum ar fi un discount sau transport gratuit, pentru a încuraja finalizarea achiziției.

Campania ta poate optimiza automat pe baza canalului curent al clientului. De exemplu, dacă au abandonat un coș pe aplicația mobilă, poți trimite un mesaj în aplicație sau o notificare push pentru a-i încuraja să revină. Dacă au folosit site-ul mobil, poți trimite un SMS. Iar dacă au folosit un browser desktop, poți începe cu un email ca primul pas al secvenței. Îi mai putem retargeta folosind campanii pe facebook pe audiențe de add to cart sau initiate checkout și oferindu-le practic un cod de discount pentru a finaliza comanda.

Campanii de Abandonare a Coșului Cross-Channel

Dacă clientul nu răspunde la mesajul inițial, poți continua secvența pe toate canalele folosite de client, variind mesajele și ofertele în funcție de acțiunea utilizatorului. De exemplu, dacă un client a deschis emailul de abandonare a coșului dar nu a dat click pe CTA pentru a reveni la coșul de cumpărături, poți urmări cu un link SMS care să îndulcească oferta prin adăugarea unui discount promoțional care va fi aplicat automat în coșul lor.

Este important să personalizezi conținutul campaniilor tale de abandonare a coșului, incluzând numele clientului și elemente din catalog, cum ar fi o fotografie și numele produsului lăsat în coș. Poți include chiar și produse recomandate care completează produsul pe care l-au considerat. Este de asemenea util să oferi opțiuni clare de suport pentru clienți în cadrul mesajului, deoarece clientul poate fi nevoit să rezolve o problemă tehnică care a cauzat abandonarea coșului.

Secvența ta ar trebui să fie desfășurată la scurt timp după ce clientul a abandonat coșul – de obicei în decurs de 24 de ore – astfel încât să nu uite de produs. Asigură-te că folosești un subiect care să le amintească, cum ar fi „Ai uitat [produs]!”, și include un call to action clar pentru a reveni la coșul lor de cumpărături și a finaliza achiziția. Pentru un bonus suplimentar, odată ce ajung la coșul lor prin mesajul de abandonare, toate câmpurile de contact ar trebui să fie completate automat pentru o experiență fără cusur. Mesajele ulterioare pot fi trimise la intervale ulterioare pentru a evita inundarea canalelor de marketing ale clientului dintr-o dată.

Pentru a optimiza rata de recuperare a abandonării coșului, ar trebui să testezi continuu toate elementele din secvență, inclusiv timpul de trimitere, liniile de subiect, imaginile, ofertele promoționale, secvențele cross-channel și altele, pentru a dezvolta strategia de campanie optimă pentru fiecare utilizator.

Prin configurarea campaniilor de abandonare a coșului cross-channel, vei putea obține rate de recuperare mai mari și vei contribui la creșterea veniturilor companiei tale.


Un comentariu la „Cum să combați abandonul coșului de cumpărături? Strategii și Sfaturi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *